ניתוחי עפעפיים קוסמטיים

פרופ' הרטשטיין הינו מומחה בעל שם עולמי בניתוחי עיניים פלסטיים ושחזריים, ומומחה במיויחד בניתוחי עפעפיים קוסמטיים.

הגישה של פרופ' הרטשטיין לניתוחי עפעפיים קוסמטיים מתמקדת בהקניית מראה פנים צעיר, מתוך תפיסה שהעפעפיים מהווים חלק מרכזי בפנים. על מנת להצליח בניתוחי עפעפיים, יש  לבצע חלוקה מחדש של נפחים בפנים על מנת להשיג מראה צעיר וטבעי. הסרה פשוטה של רקמות עלולה לגרום לעתים לתוצאה הפוכה של מראה מבוגר יותר דווקא פרופ' הרטשטיין תופר עבור כל מטופל את ה"חליפה הניתוחית" המתאימה ביותר על מנת להשיג את התוצאה הניתוחית הטובה ביותר.

פרופ' הרטשטיין פרסם מספר רב של מאמרים מדעיים וספרי לימוד בנושא ניתוחי עפעפיים קוסמטיים, והוא מעביר קורסים בין לאומיים להכשרת רופאים רבים בניתוחי שחזור עפעפיים.

עפעפיים עליונים

פרופ' הרטשטיין דואג לשחזר את היחס הטבעי והמדוייק בין קפל העפעף העליון לבין הריסים, כך שלא יווצר מראה חלול של העפעף העליון, שהוא סממן של התבגרות דווקא. החתך עצמו מוסתר בתוך הקמט הטבעי של העפעף. לעתים יש צורך להדק גם את שרירי העפעפיים על מנת לפתוח יותר את העין.

עפעפיים תחתונים

בניתוחי עפעפיים תחתונים פרופ' הרטשטיין מבצע חלוקה מחדש של כריות השומן לאיזורים חלולים, מהדק את שרירי העפעפיים ויצירת נפח ומדגיש את קו המתאר של העפעפיים. הזרקה של שומן עצמי הנלקח מהמטופל עצמו סביב העפעפיים יוצר מעבר חלק יותר לאיזור הלחיים.

פיסול בשומן

פרופ' הרטשטטין הוא בעל נסיון עשיר ביותר בהזרקת שומן סביב העפעפיים, ולמעשה תהליך זה מהווה חלק בלתי נפרד בניתוחי עפעפיים אצלו.

חלק גדול משינויי התבגרות הפנים הינם תוצאה של אובדן נפח. חיתוך והסרה של רקמה או מתיחתה לא תמיד משיגים את המטרה, ובחלק מהמקרים אך עלולה לגרום לתוצאה של מראה לא טבעי.

פרופ' הרטשטיין שואב שומן מהמטופל עצמו ומזריק אותו סביב העפעפיים והפנים, ובכך משחזר את חוסרי הנפח באיזורים מסויימים בפנים.

מקומות בהם ניתן להזריק שומן כוללים גבות, עפעפיים עליונים, עפעפיים תחתונים והלחיים.

הרמה גבות

לפרופ' הרטשטיין נסיון רב בטכניקות שונות ומגוונות להרמת גבות.

על אף שלא תמיד צריך לבצע הרמת הגבות, חשוב מאוד לקחת את הגבות בחשבון בכל ניתוח עפעפיים. פרופ' הרטשטיין מבצע הרמת גבות אנדוסקופית תוך שימוש בחתכים קטנים בקו השערות, והחדרת מצלמה זעירה דרכם. פרופ' הרטשטיין מבצע גם הרמת גבות בחתך זעיר מעל הגבה, חתך שמחלים כמעט תמיד ללא הצטלקות. בחלק מהמטופלים הגבות נראות צנוחות אך זו למעשה תוצאה של חסר נפח מתחת לגבות. במקרים אלו ניתן להזריק שומן עצמי או חומר מילוי סינטטי אחר על מנת לשחזר את מראה הנעורים מבלי לבצע הרמת גבות.